poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Dieta, a zdrowe odżywianie. Czyli jak schudnąć z głową.

Każdy ma inaczej patrzy na diety. Ja w wieku 14 lat, nie miałam doświadczenia z odchudzaniem. Moim zdaniem dieta było to wyjście z uprzykszonej wagi w swoją idealną. Musiałaś się dostosować do pewnych zasad jakie w niej goszczą. Był czas , że mój mózg mówił mi o diecie bez ćwiczeń. Byłam totalnym leniem. To było przez ten wiek dojrzewania. Nie chciało mi się ćwiczyć na wf w gimnazjum bo koleżanki nie ćwiczyły. Nie chciałam odbić sie od grupy, która i tak nie była zgrana. To się stało, że przybrało się troche tłuszczyku. Zaczęłam w internecie szukać jakis wymyślnych diet, na których szybko się chudnie. Na każdej długo nie wytrzymałam. Miałam ich po woli dość. Z wiekiem nabrałam więcej wiedzy na temat dietetyki i odzywiania. Stało się to moim hobby. Moje zainteresowania rozszerzyły się. Teraz przeglądam różne zdjęcia Fitness dziewczyn i to mnie motywuje. Z wiekiem nabrałam równiez doświadczenia w dziedzinie sportu. Teraz chętnie ćwiczyę i nie wiem czemu inne gimnazjalistki jak JA opuszczały lekcje wf czy szukały diety bez ćwiczeń. Ona nie istnieje. Ile razy widzę na forach wpisy, które powoduja, że się śmieje do monitora. Lecz powstrzymuję się i biorę swoją osobę na przykład.

                                Dieta a zdrowe odżywianie

   Dieta to nie tylko wyżeczenia od pewnych produktów. Jest to stan, w którym nasz organizm sie reguluje.
Moim zdaniem osoba, która chce schudnąć nie musi trzymać diety. Powinna jeść zdrowo i w miejszych ilościach o równych porach. Tak, aby nasz organizm się przyzwyczaił. Dodając do tego ruch ( ok. 1  godziny dziennie to 4 % DNIA !) są wielkie sukcesy. Dieta jest dla osób, które chcą schudnąć lecz mają jakąś chorobę np. cukszyce. W tedy taka osoba udaje się do lekarza by to skonsultować. Inni myślą, że schudną dużo np. na diecie Dukana. Ona podzielona jest na fazy. Lecz odchudzający nie pomyślał, że jeśli schudnie dużo kg. w tak małą ilość czasu. Może powodować jeszcze gorsze otycie niż przed odchudzaniem. Zdrowe odżywianie trzyma się całe ŻYCIE. Tak aby na zawze być szczupłym. To nie jest okres. 2 miesięcy czy kilka faz. Jemy zdrowo całe życie. Jesli jestesmy zdrowi nie potrzebujemy diety ! To co , ze schudniemy wolniej, ale schudniemy z GŁOWĄ. I na dłużej. Chorobliwe liczenie kcal ?? Nie potrzebne. Wystarczy, że o stałej porze zjesz coś zdrowego zamiast pizzy czy kebaba. Życie mamy tylko jedno, a choroby powodowane otyłościa moga być wredne.

                                  Zamienniki - pomyśl trochę 

Zamieniaj różne rzeczy na inne zdrowsze. Cukierki = owoc. Owoce mają w sobie fruktozę tzw. cukry proste. 1g fruktozy to 4 kcal. Mięso zmażone zamień na gotowane. Napoje i alkohol zamień na herbatę i wodę mineralną niegazowaną. Rób różne połączenia, pij napoje na przyśpieszenie metabolizmu. Możesz pić wodę letnią z cytryną. Zawsze rano szklanka przed śniadaniem. Przyśpiesza metabolizm. Co wolisz herbata zielona, która ma kożystny wpływ na nasze zdrowie, czy alkohol, który uszkadza układ nerwowy ? Zlikwiduj różne używki ! Papierosy wyrzuć, rzuć narkotyki ! Ona są również nie zdrowe. Pomyśl o swojej przyszłości.

             Odchudzanie z głową bez tabletek ? Prawda czy mit ? 


Tabletki = wspomagacz odchudzania. To nie jets tabletka marzeń ! Do idealnego ciała nie można na skruty ! Odpowiednie tabletki ( przepisane przez lekarza ) + odpowiednia dieta + ruch = idealna figura. Jeśli łykniez kapsułkie i usiądziesz czekając na cud z nieba .... niedoczekasz się ! Tabletki to ostateczność. Nie da się schudnąć szybko i zdrowo. Musisz wybrać albo szybko ( nie zdrowo, na krótki czas ) czy zdrowo 9 wolno i na zawsze ) .

                RUCH ! RUCH ! I JESZCZE RAZ RUCH ! 

Sprawność fizyczna jest równiez bardzo ważna. My ją budujemy całe życie. Bez niej nasze ciało jest ochlapnięte i bez jędrności ( włączając tylko dieta ). Mówi się, że sama dieta ( zdrowe odzywianie ) = wyglądaj ładnie w ubraniach , ćwiczenia + dieta ( zdrowe odzywianie ) = wyglądaj BOSKO  w ubraniach i bez nich.



Mam nadzieję, że wpis pomoże jakieś części internautów, którzy chcą schudnąć z głowa bądź szukają informacji na ten temat. Pamiętaj RUCH + ZDROWA ŻYWNOŚĆ = CEL.
Pamiętaj metamorfozy jak i idealne ciała lub małe kroczki MOTYWUJĄ.



2 komentarze:

Zobacz również :